Yazılar

Apple, Microsoft ve Google, tamir edilebilirlik karnesinde düşük notlar alıyor

Yeni bir rapora göre Apple, Microsoft ve Google tarafından üretilen dizüstü bilgisayarlar ve akıllı telefonlar, rakip Asus, Dell ve Motorola tarafından üretilenlere göre çok daha az tamir dostu. Bu bulgular, gadget’ları tamir etmeyi seven kişiler için şaşırtıcı olmayabilir, ancak onları yedekleyecek veriler alışılmadık bir kaynaktan geliyor: şirketlerin kendileri.

ABD Kamu Araştırmaları İlgi Grubu’nun Eğitim Fonu tarafından bugün yayınlanan rapor, şirketlerin geçen yıl yürürlüğe giren dünyanın ilk “onarılabilirlik endeksi” yasasına uymak için Fransa’da yayınladığı verilerden yararlanıyor. Kanun, cep telefonları ve dizüstü bilgisayarlar da dahil olmak üzere belirli elektronik cihazların üreticilerinin, ürünlerinin her birini ne kadar kolay tamir edilebilir olduklarına göre puanlamalarını ve bu puanı, içine giren verilerle birlikte tüketicilerin kullanımına sunmalarını şart koşuyor. satış.

Bu bilgileri Amerikalılar için daha erişilebilir kılmak için, US PIRG, onarım kılavuzu sitesi iFixit’in yardımıyla, 10 büyük ABD üreticisi tarafından üretilen 187 dizüstü bilgisayar ve telefon için Fransız onarım puanlarını derledi. Onarım hakkını savunan bir kampanya yürüten US PIRG, Fransız puanlarını İngilizce’ye basitçe yeniden kusmak yerine, bağımsız onarımı kolaylaştıracak mevzuata karşı mücadele eden şirketleri cezalandırarak bu puanları artırmaya karar verdi. Sonuç, şirketlerin ürünlerinin ne kadar düzeltilebilir olduğunu ve şirketin tüketicilerin bunları düzeltme hakkına aktif olarak karşı çıkıp çıkmadığını gösteren karma bir puandır.

ABD PIRG’nin haklarını yöneten yazar Nathan Proctor, “Bir şirket, parçalara, servis bilgilerine ve onarım araçlarına erişimi engellemek için aktif olarak lobi yapıyorsa veya koalisyonun lobicilik çabasının bir parçasıysa, bu, onarım seçimine karşı düşmanca bir tutum sergiliyor” diyor. -onarım kampanyası, The Verge’e söyler. “Ürününüzün şimdi ve gelecekte tamir edilebilir olduğundan emin olmak istiyorsanız, üreticinin onarım ekosistemine yaklaşımını göz önünde bulundurmalısınız.”

Fransa’nın tamir edilebilirlik endeksi, tüketicilere bir ürünün beş kritere göre ne kadar tamir edilebilir olduğunu söyleyen 10 üzerinden bir puandır: sökme kolaylığı, onarım kılavuzlarının bulunabilirliği, yedek parça bulunabilirliği, yedek parça fiyatlandırması ve cihaza özel bir kategori. Şirketler, bir çalışma sayfasında ortaya konan bir dizi alt kritere dayalı olarak bu beş kategorinin her biri içinde ürünlerine puan verir. Kanun, hem genel puanın hem de temel çalışma sayfasının Fransız tüketiciler için yayınlanmasını şart koşuyor. (Örneğin, Apple’ın Fransa’da satılan cihazlar için tamamladığı tüm çalışma sayfaları, kendi Fransızca web sitesinde bulunabilir.)

US PIRG, baktığı şirketlerin her biri için genel bir onarım puanı hesapladı. Bunu, bu şirketin ürünleri için Fransız tamir edilebilirlik endekslerinin, demontaj kolaylığı için alt puanla ortalamasını alarak yaptı; bir cihazı fiziksel olarak parçalara ayırabilmek, onun “en kalıcı ve evrensel yönü” olduğundan, Proctor’un ek ağırlık verilmesi gerektiğini düşündüğü bir kriter. tamir edilebilirlik. Son olarak, US PIRG, ABD onarım hakkı faturalarına karşı halka açık bir lobicilik kaydına sahipse şirketin genel puanından bir puan ve ayrıca TechNet veya Tüketici Teknolojileri Derneği, iki ticaret birliğinin üyesiyse bir çeyrek puan daha düşürdü. bu lobi bağımsız onarıma karşı.

US PIRG tarafından sıralanan 10 şirketten Apple en kötü notları aldı; oldukça yeni 12 MacBook Air ve Pro modeli 10 puan üzerinden ortalama 3,16 ve iPhone 7’ye kadar uzanan 20 iPhone modeli 10 puan üzerinden sadece 2,75 aldı. Microsoft, US PIRG’nin puanladığı son dokuz Surface dizüstü bilgisayar için ortalama 4,6 puan alarak dizüstü bilgisayarlarda yalnızca biraz daha iyi performans gösterirken, Google da Pixel 4a, 6 ve 6 Pro akıllı telefonlar için 10 üzerinden ortalama 4,64 puan alan düşük puanlar aldı.

Buna karşılık, Dell ve Asus onarılabilir dizüstü bilgisayarlar için listenin en üstüne çıktı. ABD PIRG’nin puanladığı 36 Dell ve 22 Asus dizüstü bilgisayar, çoğunlukla şirketlerin mevcut modellerini içeren listeler, Aralık ve Ocak ayı itibariyle sırasıyla ortalama 7,81 ve 7,61 puan aldı. Motorola, akıllı telefon cephesinde karşılaştırılabilir bir performans sergileyerek 18 telefonda 10 üzerinden 7,77 puan aldı.

Bu puanlar hem cihaz tamir edilebilirliğini hem de kurumsal lobicilik uygulamalarını (Acer ve Motorola dışındaki tüm şirketlerin bazı puanlar kaybettiği) yansıtırken, sadece bir şirketin ürünlerinin fiziksel olarak ne kadar tamir edilebilir olduğuyla ilgilenen tüketiciler de bu bilgiyi raporda bulabilir. Bazı şirketler için iki puan birbirini yakından yansıtıyor: Örneğin Apple’ın dizüstü bilgisayarları ortalama 3,24 demontaj puanı alırken, Dell bu kategoriyi 10 üzerinden 9,55 ortalamayla temizledi. Dikkate değer bir aykırı değer Microsoft’tur. Bilgisayarları, sökme kolaylığı konusunda oldukça iyi puan aldı (7.34), ancak Microsoft cihazları, yedek parçalara ve onarım belgelerine erişim eksikliği nedeniyle genel Fransız onarım puanında puan kaybetti. Şirket, onarım mevzuatına karşı lobicilik geçmişi nedeniyle US PIRG’nin puanlamasında ek puanlar kaybetti.

Ne Apple ne de Google, sorulduğunda rapor hakkında özel olarak yorum yapmasa da, her biri uzun ömürlü, onarılabilir ürünler üretme konusundaki taahhütlerini yineleyen bir açıklama gönderdi. Microsoft, yorum isteğine yanıt vermedi.

Rapor, daha fazla onarılabilir cihaz satın almak ve satın alma kararlarını değerleriyle uyumlu hale getirmek isteyen tüketiciler için üst düzey olsa da kullanışlı bir kılavuz sunuyor. Fransa’dan gelen ilk veriler, onarım endeksinin büyük bir etkisi olabileceğini gösteriyor: Samsung tarafından geçen yıl yaptırılan bir anket, Fransız tüketicilerin yüzde 86’sının satın alma kararlarının gelecekte bu puanlardan etkileneceğini söylediğini ortaya koydu.

Bu, bazı şirketleri uygulamalarını değiştirmeye yöneltebilir. Belki de anket sonuçlarını dikkate alan Samsung, Fransızca onarım kılavuzları yayınlayarak akıllı telefon onarım puanlarını artırmak için sessizce çalışıyor. Fransa’nın ötesinde, diğer son kampanyalar da teknoloji şirketlerinin onarım politikalarına kamuoyunun dikkatini çekmenin gücünü gösterdi: Geçen yıl Microsoft, bir hissedar kararının ardından cihazlarını daha tamir edilebilir hale getirme taahhüdünde bulundu. Kısa bir süre sonra Apple, bağımsız onarım savunucularının yıllarca süren baskısı ve hissedarlardan gelen daha yakın tarihli baskının ardından bir self servis onarım programı duyurdu.

Bu teknoloji devlerinin, tasarım aşamasında tescilli bağlantı elemanlarını ve yapıştırıcıları terk etmekten Kongre’de onarım hakkını aktif olarak desteklemeye kadar bağımsız onarımı teşvik etmek için yapabilecekleri çok daha fazla şey var. Belki de şirketleri emsallerine karşı – kendi bildirdikleri verilere dayanarak – sıralayan bir rapor, bazılarını çabalarını hızlandırmaya motive edecektir. Muhabirlerin bu raporla ilgili sorularını yanıtlayacak olsaydım, Apple olmaktansa Asus olmayı tercih ederdim.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu